Distanční výuka se stále prodlužuje, čas strávený u monitoru se zdá být delší a delší, klesá motivace a aktivita při práci. V českém jazyce intenzivně pracujeme na mluvnici, zvládáme i literaturu, ale probrat slohové útvary, slohové postupy, publicistické žánry atd., zabere opravdu hodně času, zvlášť pokud výstupem má být slohová práce žáků. Nakonec jsme ale přišly na to, jak vše zvládnout, pro mnoho dětí navíc zajímavou a zábavnou formou a jak zároveň dětem připomenout, že březen je měsícem knihy a čtenářství.
Třídní kolektivy 2. stupně v průběhu března tvořily vlastní časopis. Od základu. Žáci si museli rozdělit role, vymyslet název, najít téma ke zpracování, uspořádat ankety, vést rozhovory, doplnit fotografie... Děti si tak vyzkoušely práci šéfredaktora, redaktora, editora, korektora, grafika, zvládly slohové postupy a útvary (dle ročníků), zopakovaly si pravidla slušné diskuze, dodržování termínů a mnoho, mnoho dalšího. Některé třídy pracovaly velmi samostatně, jiné potřebovaly vedení a pomoc učitelek jazyka českého Mgr. Blanky Malé, Mgr. Michaely Prokopové a Mgr. Liany Svobodové. Výsledkem je 10 skvělých třídních časopisů:
Časopis třídy 6. A Časopis třídy 6. B
Časopis třídy 7. A Časopis třídy 7. B
Časopis třídy 8. A Časopis třídy 8. B
Časopis třídy 9. A Časopis třídy 9. B
Časopis třídy 8. F Časopis třídy 9. F