Nastavení cookies
Informace o škole poskytované dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím

Název školy: Základní škola Slezská Ostrava, Bohumínská 72, příspěvková organizace

Důvod a způsob založení: Příspěvková organizace byla zřízena usnesením Zastupitelstva městského obvodu Slezská Ostrava ze dne 24.10.2002 číslo usnesení 13/20 s účinností ke dni 1.1.2003.

Ředitelka školy: Mgr. Lenka Matušková

Statutární zástupce ředitelky školy: Mgr. Martina Tvrdá

Počet tříd: I. stupeň - 15 tříd // II. stupeň - 8 tříd // ŠD - 5 oddělení

Vzdělávací program:

ŠKOLNÍ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM PRO ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ „KLÍČ KE VZDĚLÁNÍ – ŠANCE PRO KAŽDÉHO“

Identifikační údaje

IČO: 70995362

DIČ: nejsme plátci DPH

IZO: 102508313

REDIZO: 600145158

Bankovní spojení

ZŠ: 1652009355/5500

ŠJ: 1652009339/5500

SRPŠ: 7583492001/5500

Kontaktní adresa
Bohumínská 72/1082, Ostrava – Slezská Ostrava, 710 00
Telefonní kontakty

Ředitelka školy: +420-596241739

Sekretariát: +420-596241739 // +420-725123100

Školní družina: +420-725853123

Školní jídelna: +420-725853000

Elektronické kontakty

ID schránky: 9crmqps

E-mail: reditelka@zsbohuminska.cz

Internetové stránky:https://zsbohuminska.cz

Zřizovatel

Statutární město Ostrava, Městský obvod Slezská Ostrava, Těšínská 35, 710 16, Ostrava – Slezská Ostrava

IČO: 00845451

 

Formáty dokumentů: .doc, .docx, .pdf, .txt, .xls, .xlsx, .jpg, .jpeg, .ppt, .pptx

Úřední hodiny: Po – Pá: 06:30 hod - 11:00 hod // 11:30 hod - 15:00 hod

Rozpočet: Zastupitelstvo obvodu Slezská Ostrava dne 04.11.2024 pod číslem usnesení 2580/RMOb-Sle/2226/78 stanovilo rozpočet pro rok 2025 ve výši 62 051 000 Kč.

Pověřencem školy pro ochranu osobních údajů od 01. 01. 2025 do 31. 12. 2029 je PKF APOGEO Advisory, s.r.o., IČO 241 54 768, se sídlem Rohanské Nábřeží 671/15, 186 00 Praha 8, zastoupena JUDr. Martinem Valdaufem, MBA, jednatelem, tel.č. + 420 603 454 926, e-mail: martin.valdauf@pkfapogeo.cz

Kontaktní osoba: Mgr. Andrea Buchtová, tel.č. +420 737 518 056, e-mail: andrea.buchtova@pkfapogeo.cz

Organizační struktura školy
struktura-22-23.jpg
Školské zákony
  • Zákon 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)
  • Zákon 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a změně některých zákonů
  • Zákon 262/2006 Sb., zákoník práce
  • Zákon 500/2004 Sb., správní řád
  • Zákon 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě
  • Zákon 320/2001 Sb., o finanční kontrole
  • Zákon 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím
  • Zákon 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví v platném znění
  • Zákon 563/1991 Sb., o účetnictví ve znění pozdějších předpisů
Žádosti o informace

Poskytování informací podle zákona č.106/1999 Sb. O svobodném přístupu k informacím. Zaměstnanci určení ředitelkou školy k poskytování informací:
 

  • Mgr. Lenka Matušková – ředitelka školy
  • Mgr. Martina Tvrdá – statutární zástupce ředitelky školy – výchovně vzdělávací činnost školy
  • Mgr. Zuzana Sviderská – vedoucí vychovatelka – činnost školní družiny
  • Zuzana Drozdová – ekonomka – administrativní provoz školy
  • Petra Rosenzweigová – vedoucí školní jídelny – činnost školní jídelny
Zaměstnanci školy určeni k přijímání písemných, telefonický a ústních žádostí o informace
  • Mgr. Lenka Matušková – ředitelka školy
  • Mgr. Martina Tvrdá – statutární zástupce ředitelky školy
  • Mgr. Zuzana Sviderská – vedoucí vychovatelka
  • Zuzana Drozdová – ekonomka
  • Petra Rosenzweigová – vedoucí školní jídelny
Spojení na zaměstnance určené k přijímání a poskytování informací

Základní škola Slezská Ostrava, Bohumínská 72, příspěvková organizace

Bohumínská 72/1082

710 00 Ostrava – Slezská Ostrava

Telefon: +420-596241739

E-mail: reditelka@zsbohuminska.cz

Web: https://zsbohuminska.cz

Postup při vyřizování žádosti o poskytnutí informace
  • Žádost o poskytnutí informace lze podat ústně, telefonicky nebo písemně.
  • Ústní a telefonické žádosti vyřizují určení zaměstnanci podle druhu poskytované informace.
  • Písemné žádosti se podávají na sekretariát školy.
  • Náležitosti žádosti – komu je podání určeno a kdo je činí (nelze žádost podat anonymně).
  • Předpisy, výroční zprávy o činnosti a hospodaření, rozpočet a zásady hospodaření s FKSP, kolektivní smlouva, vnitřní směrnice školy, jsou k nahlédnutí denně v době od 8,00 do 14,00 hodin v kanceláři ředitele školy.
Žádost je vyřízena, pokud žadateli
  • byla poskytnuta ústní informace a žadatel s ní souhlasí a nemá další požadavky (pouze u ústních žádostí);
  • byla poskytnuta informace formou písemného sdělení;
  • bylo umožněno nahlédnout do spisu a zjistit si tak potřebné informace;
  • bylo umožněno pořídit tištěnou kopii požadovaného materiálu;
Lhůty pro vyřízení žádosti o poskytnutí informace
  1. Písemná žádost, která splňuje všechny náležitosti se vyřizuje do 15 dnů od přijetí nebo od upřesnění žádosti.
  2. Lhůtu pro poskytnutí informace lze prodloužit o 10 dnů ze závažných důvodů, kterými jsou:
    • vyhledání a sběr požadovaných informací je mimo školu, předškolní nebo školské zařízení, kde byla žádost podána;- vyhledání a sběr objemného množství různých odlišných informací;
    • konzultace s jinými povinnými subjekty, které mají vážný zájem na rozhodnutí o žádosti.
Omezení a neposkytnutí informace
  1. Škola může omezit poskytnutí informace:
    • pokud se vztahuje výlučně k vnitřním pokynům a personálním předpisům školy;
    • jde o novou informaci, která vznikla při přípravě rozhodnutí školy.
  2. Škola informaci neposkytne pokud:
    • byla předána škole osobou, která povinnost poskytovat informace nemá, a tato osoba s poskytnutím informací nesouhlasí;
    • zveřejnění informace ukládá zákon v předem stanovených pravidelných termínech až do nejbližšího následujícího období;
    • poskytnutím informace by byla porušena ochrana duševního vlastnictví stanovená zvláštním předpisem;
    • informace se týká probíhajícího trestního řízení;
Odvolání
  • Pokud škola nedá ve stanovené lhůtě informaci, může žadatel podat odvolání do 15 dnů ode dne, kdy uplynula lhůta pro vyřízení žádosti.
  • Odvolací lhůta proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti podat informaci je 15 dnů od doručení rozhodnutí.
  • Odvolání se podává u školy, která rozhodnutí vydala nebo měla vydat.
  • O odvoláních rozhoduje ředitel školy, pokud informace poskytuje podřízený, nebo zřizovatel, pokud informace poskytuje ředitel školy.
  • O odvolání se rozhoduje do 15 dnů od předložení odvolání škole.
  • Pokud příslušný orgán k rozhodnutí o odvolání nerozhodne, má se za to, že odvolání zamítl a napadené rozhodnutí potvrdil.
  • Za den doručení tohoto rozhodnutí se považuje den následující po uplynutí lhůty pro vyřízení odvolání.
  • Proti rozhodnutí o odvolání se nelze odvolat. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti je přezkoumatelné soudem podle zvláštního zákona.
Úhrada nákladů spojených s poskytováním informací
  1. Škola je oprávněna žádat úhradu nákladů spojených s vyhledáním informací, pořízením kopií, odeslání informace žadateli.
  2. Ředitelství ZŠ Slezská Ostrava, Bohumínská 72 od 1.9. 2011 stanovuje sazebník úhrad na náklady spojené s vyhledáváním informací podle množství a složitosti vyhledávání:
    • Nahlížení do spisů a vnitřních dokumentů školy – bezplatně
    • Pořízení kopie za stránku A4 2,-Kč, A3 3,-Kč
    • Odesílání informace poštou za výši poštovného
    • Za vyhotovení kopie rozhodnutí (přijetí ke školní docházce, odklad školní docházky, rozhodnutí o přestupu a další správní řízení) poplatek 50,-Kč.
    • Vystavení druhopisu vysvědčení – poplatek 100,-Kč.
  3. V ceně jsou zahrnuty náklady s vyhledáváním daných informací podle množství a složitosti, pořízení kopie, potvrzení, že kopie souhlasí s originálem.
  4. Platba se provádí při podání žádosti v hotovosti. Úhrady jsou vybírány na sekretariátě školy v hotovosti, žadateli je vždy potvrzena úhrada poplatku.
  5. Na žádost žadatele škola sdělí předem předpokládanou výši nákladů. Úhrada je příjmem školy.
nahoru